Over ons
IN DE WERELD VAN...
...Anna van Toor
Anna van Toor gelooft in (h)echte vriendschappen en streeft naar een wereld vol vrouwen die in zichzelf geloven en elkaar kracht geven.
Dat begint met mooie, betaalbare, eerlijke kleding van hoge kwaliteit én een goede vriendin!
Al honderd jaar lang stimuleren wij moderne vrouwen om zich de beste versie van zichzelf te laten voelen. Stralend, sterk, verleidelijk en stijlvol. Hiervoor maken en selecteren we mode die ieders unieke karakter perfect laat uitkomen. En maken we van shoppen een ultiem luxe-moment waarop vriendschappen kunnen bloeien.
Vol wederzijds vertrouwen, eerlijk, aandachtig en met de intentie het beste in elkaar naar boven te brengen.
Daarnaast focust Anna van Toor zich op het verduurzamen van haar collecties. Eerlijke kleding. Eerlijk gemaakt. Fair betaald.
Want jouw mode zit pas goed als je weet dat het echt goed zit.
Kom langs en ervaar het zelf!
Waar het allemaal begon...
Het is bijna niet voorstelbaar dat de Anna van Toor van nu haar oorsprong vond in 1918 toen Cornelis van Toor voor zichzelf begon als koopman in textiel. Confectie bestaat in 1918 nog niet. Mensen maken hun kleding zelf. Cornelis van Toor verkoopt textiel, naaimachines en aanverwante artikelen. Huis aan huis én in zijn winkel in Tienhoven. In 1929 verhuist de winkel naar Ameide waar deze maar liefst 82 jaar heeft bestaan. In 1948 wordt het bedrijf Van Toor voortgezet door 3 zonen: Aart, Jan Hugo en Kees van Toor, waarna Jan Hugo in 1968 alleen verder gaat. Hij opent al snel 8 winkels, geïnspireerd door het verhaal van een New Yorkse koopman. Dromen durfden de Van Toor’en altijd al.
Door ziekte van Jan Hugo komt in 1975 de oudste zoon Cees van Toor op 19-jarige leeftijd in de zaak. Hij leert het technische vak in een fabriek en de verkoop in het confectiecentrum in Amsterdam. Drie jaar later treedt ook broer Piet toe tot het bedrijf en samen gaan zij de koers bepalen. Na de crisisjaren van 1980 tot 1982 vindt het bedrijf de weg wederom omhoog. In dezelfde jaren start Annette van Toor, vrouw van Cees, in het bedrijf en geeft met haar uitstraling en charisma een boost aan de verkoop. Ook Han van Toor komt in het bedrijf en wordt verantwoordelijk voor de logistiek. De naam is inmiddels definitief Van Toor Fashion geworden. In een rap tempo worden er verschillende filialen geopend en overgenomen.
Nieuwe winkels worden geopend in Leerdam, Houten, Nieuwegein, Culemborg en daarna volgen ook Utrecht, Tiel, Gouda, Oosterhout en Breda. In 1994 is het tijd voor een nieuw kantoor en distributiecentrum én de viering van het 75-jarig bestaan.
In 1992 treedt Jan Paul van Toor, de jongste broer van Cees en de huidige directeur van Anna van Toor, in dienst. Gevolgd door Chantelle van Toor in 1995.
Het bedrijf neemt in 1996 Suisse mode met 10 winkels over, die direct verbouwd worden naar het Van Toor Fashion concept. Die nieuwe winkels zijn voor een deel gevestigd in steden als Utrecht en Breda. Het is al snel duidelijk dat een formule als Van Toor Fashion niet kan functioneren op deze A-locaties. Voor een onderscheidende identiteit is een eigen merk essentieel. Anna van Toor en Anna zijn geboren. In 1999 wordt het nieuwe winkelconcept geintroduceerd met de eerste opening van een Anna van Toor winkel in Utrecht Oudegracht.
Een nieuwe winkel, een nieuwe naam én het introduceren van het eigen merk. Met deze ontwikkeling start er dus een hele nieuwe fase voor het familiebedrijf. Hierdoor kwamen er naast inkopen en verkopen andere dingen bij kijken. Zo moest er een hele collectie ontworpen en vervolgens geproduceerd worden. Er is een bedrijf ontstaan met een eigen merk en dat is precies wat we voor ogen hadden.
In 2010 is onze webshop Anna.nl de lucht in gegaan. Zonder webshop kunnen we vandaag de dag natuurlijk niet meer bestaan. Binnen 10 jaar is de voorraad van de webshop zo groot geworden dat we zijn verhuisd naar een ander pand. Alle processen zijn in de afgelopen jaren zo geoptimaliseerd dat we een goedlopende webshop hebben waarin we ons nog steeds blijven ontwikkelen. In 2015 zijn we opnieuw gestart met de make-over van onze winkels. De ene na de andere make-over volgt en ook worden er weer nieuwe winkels geopend denk bijvoorbeeld aan onze winkel in The Mall of the Netherlands in Leidschendam. Inmiddels zijn we dus een webshop en 34 winkels verder.
Daarnaast doen wij ons uiterste best om de wereld een beetje beter te maken. Duurzamer schoner en groener. Je leest hier meer over duurzaamheid bij Anna van Toor.
Bij Anna van Toor gaat mode verder dan tijdelijke trends. Wij bieden de klant een unieke stijl. Wij laten ons ieder seizoen weer inspireren door de verschillende stijliconen van vroeger en nu om de mooiste collectie samen te stellen. Wij richten ons op de moderne vrouw die er graag goed en verzorgd uit wilt zien. Wij geloven in kwaliteit, mooie stoffen en een goed en eerlijk advies.